F i r m a  I N E X P O  s . r . o .

          Reprezentantom renomovanej nemeckej firmy LIEBHERR - sekcia stavebných a zemných strojov -  na Slovensku je od roku 1997 spoločnosť INEXPO, s.r.o., ktorú založil Ing. Jozef Hrivík, pôsobiaci od roku 1993 ako technický poradca Liebherr, resp. s prednosťami a výhodami, ktoré táto značka symbolizuje.

          Pripomeňme, že dodnes rodinná firma - v skutočnosti však silný nadnárodný holding so sídlom v nemeckom Biberrachu - zahájila svoju existenciu v roku 1949. Holding LIEBHERR je dnes prostredníctvom svojich 44 dcérskych spoločností pevne zastúpený na trhu v 18 priemyselne vyspelých štátoch sveta, kde si so svojou ponukou rôznych stavebných a zemných strojov (ako aj s ponukou  žeriavov) dokázal vytvoriť veľmi silnú pozíciu. (Uveďme zaujímavosť: Na ostatnom - svetoznámom - stavebnom veľtrhu BAUMA ' 01 v Mníchove patrila najväčšia výstavná plocha práve firme LIEBHERR). Vzhľadom na to, že v prípade firmy LIEBHERR ide o holding, jednotlivé závody sú na sebe nezávislé (pokiaľ ide o technický vývoj) - preto majú možnosť citlivo reagovať tak na poznatky zákazníkov, ako aj vlastnej servisnej siete.

          Ako možno charakterizovať ponuku už 4. generácie stavebných a zemných strojov firmy LIEBHERR? Svojou širokou paletou dominujú medzi zemnými strojmi hydraulické bagre (kompaktné s výkonom 53 až 82 kW vo vyhotovení na kolesovom alebo pásovom podvozku, ktoré sú osobitne vhodné na prácu v ohraničených priestoroch; štandardné - s objemom lyžice 1 až 4 m3 - ako aj veľkobagre  s prevádzkovou hmotnosťou 60 až 550 t a výkonom motora 268 až 2240 kW), ďalej hydraulické lanové rýpadlá (s výkonom od 125 do 448 kW  a pracovnou hmotnosťou od 35 do 110 t schopné pohybovať nákladmi až do 120 t - novinkou na BAUMA ' 98 bola vŕtacia súprava typ LB 400, integrovaná na hydraulickom lanovom rýpadle radu HS 853 Litronic HD, schopná vŕtať otvory s priemerom do 2000 mm - s adaptérom do 3000 mm - až do hĺbky 40 m) a hydrostatický poháňané buldozéry a nakladače (rad kĺbových kolesových nakladačov  L544 až L 574 s objemom lyžíc od 2,8 do 5 m3 pracuje v porovnaní s konkurenciou s až o 20 percent menším polomerom zatáčania pri rovnakom klopnom momente a pri porovnateľnom množstve naloženého materiálu ušetria až 25 percent pohonných látok).

          Spoločným znakom týchto strojov je hydrostatický pohon - v súčastnosti najúčinnejší pohon pre stavebné stroje vôbec. Jeho veľkou prednosťou je minimum stavebných prvkov, a z toho vyplývajúca bezproblémovosť ich funkčnosti a následne aj ich dlhá životnosť. ( Minimálny počet stavebných dielcov minimalizuje náročnosť na údržbu - napríklad podvozok buldozéra zn. LIEBHERR nevyžaduje vôbec žiadnu údržbu ). Tak buldozéry ako aj nakladače nepoznajú klasickú prevodovku. V súčastnosti na trh prichádzajúca nová 4. generácia strojov znk. LIEBHERR je vybavená riadiacim systémom LITRONIC  (Liebherr electronic), ktorý riadi a kontroluje nastavenie pohonnej jednotky (motor v spojení s axiálnymi čerpadlami) v závislosti na požadovanom výkone stroja. Táto najmodernejšia elektronika môže priebežne poskytovať informácie o stave stroja priamo servisu prostredníctvom rádiového spojenia, takže centrála je neustále informovaná o tom, ako stroj pracuje. Zároveň sa všetky tieto informácie ukladajú do pamäťovej jednotky (s kapacitou 500 motohodín) a servisný technik má aj neskôr možnosť kedykoľvek podrobne celý pracovný cyklus analyzovať.

          Elektronika doplňujúca hydrostatický systém strojov zn. LIEBHERR vďaka svojmu počítačovému riadeniu umožňuje optimálne využívať výkon motora v celom rozsahu jeho otáčok, čo následne umožňuje minimalizovať spotrebu pohonných látok. Dnes ponúkané stroje sú všetky sériovo vybavené kabínou s klimatizáciou , čo umožňuje strojníkovi pracovať v príjemnom prostredí a plne sa sústrediť na prácu. So stavebnými a zemnými strojmi zn. LIEBHERR sa možno stretnúť hlavne na najvýznamnejších stavebných dielach v SR - napr. na VD Žilina, SVD Gabčíkovo - Čuňovo, na stavbe diaľničného obchvatu Široké pri Prešove, na stavbe tunela pod Braniskom, pri rekonštrukcii železničnej trate Prešov - Plaveč, ale aj v rade priemyselných podnikov  (napr. v OFZ a.s. Istebné, Bukóza a.s. Vranov).